П`ятниця, 03.05.2024, 05:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
МАН-Інформ
Головна » Статті » Наука

З мріями про політ…
Вперше мрія людини про польоти в небі виникла ще за часи глибокої давнини. Питання: ”Чому ми не літаємо як птахи?”, людство ставило неодноразово.
Перші спроби для здійснення цієї мрії повертають нас до часів легендарних Дедала та Ікара. Дедал змайстрував чарівні крила, завдяки яким можна було піднятися над землею. А Ікар здійснив політ на крилах, виготовлених Дедалом з пір'я та воску. Та Ікар вчинив необачно: він вирішив піднятися вище, до Сонця. Жаркі промені розтопили віск, і легковажного юнака чекала сумна доля — він впав на землю і загинув.
Вчинок безрозсудного Ікара яскраво відобразив людську сутність, яка підтверджується глибоким античним висловом: «Через терени — до зірок», тобто через труднощі — до високої мети.
Всі перші спроби польоту були пов’язані з бажанням використати аеродинамічні сили, що виникають при переміщенні тіл у повітряному просторі. Про існування аеродинамічних сил людина знала вже давно: пригадаймо про вітряки, у яких рухома сила – тиск повітря на крила вітряка, або парусні судна. Спочатку здавалося найбільш простим здійснювати політ на літальному апараті, схожому на птахів – орнітоптері (літальному апараті з махаючими крилами), і тільки значно пізніше людина поступово прийшла до думки, що точне копіювання природи не завжди дає бажаний результат.
Людська думка випереджала скромні можливості техніки, яка була ще не готова для здійснення цих ідей.
Після вдалих досліджень братів Монгольф’є з повітряними кулями наприкінці XVIII і в XIX ст. здавалась чудовою ідея польоту на апараті легшому за повітря – на аеростаті. Але цей засіб не давав радикального вирішення питання. До того ж, аеростатом неможливо було керувати і такі літальні апарати були дуже великих розмірів.
До кінця XIX ст. ідея польоту на апаратах важчих за повітря остаточно перемогла (хоч апарати легші за повітря застосовують і в наш час).
Першим літаком, що намагався відірватися від землі (близько 125 років тому назад), був літак, побудований А.Ф. Можайським (1825-1890). Літак Можайського був, зрозуміло, далеко не досконалим літальним апаратом; та було зроблено головне – доказана можливість польоту людини на апараті важчому за повітря. Знадобилося ще багато років для того, щоб від спроб перейти до впевненого польоту. Через 25 років після спроби першого польоту
А.Ф.Можайського американські конструктори брати Райт побудували літак, на якому їм вдалося здійснити низку польотів.
Перші два десятиріччя XX ст. характеризуються бурхливим розвитком авіації. Наприкінці цього періоду літак став надійним транспортним засобом. Висота та швидкість безперервно збільшуються. В наш час досягнуті швидкості, що перевищують швидкість звуку.
Історія виникнення та розвитку динаміки польоту нерозривно пов’язана з її основоположником – М.Є. Жуковським. Він опублікував декілька теоретичних праць, які відповідали на запитання, що були поставлені практикою перших польотів: «О парении птиц» (1891), «О наивыгоднейшем угле наклона аэроплана» (1897), «Теоретические основы воздухоплавания» (1901), «Динамика аэроплана в элементарном изложении» (1913, 1916).
У XX ст. в Україні було створено могутню авіаційну і космічну промисловість, конструкторські організації для проектування й виготовлення двигунів, літаків, космічних ракет.
Вагомий внесок у розвиток практичної аеродинаміки й динаміки польоту спільно з колективами, якими керували А.Н. Туполєв, С.В. Ільюшин, А.І. Мікоян, П.О. Сухий, О.С. Яковлєв, зробили фахівці Авіаційного науково-технічного комплексу ім. О.К. Антонова. Дослідно-конструкторське бюро під керівництвом О.К. Антонова почало працювати у Києві в 1952р. Воно спеціалізувалося на розробці транспортних літаків. Першим літаком був Ан-2, який став рекордсменом щодо тривалості життя. Незабаром з’явилися літаки, які склали цілу епоху в авіації. Вони мають широкий діапазон щодо льотно-технічних характеристик і призначення: від маленької “Бджілки”
Ан-14 до найбільшого у світі літака-велетня “Мрія” Ан-225.
Категорія: Наука | Додав: petit_tyran (25.03.2013) | Автор: Юлія Цицилюк E
Переглядів: 1467 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024